ملیحه صفایی،قهرمان شطرنج پارالمپیک آسیایی که طلایی ترین عضو کاروان ایران درهانگژو بود در نخستین سال برگزاری همایش کاوه برنده عنوان بهترین ورزشکار زن شد.

کاش حمایت مادی هم می‌شدیم / در بخش نابینایان رسیدگی‌ها چشم‌گیر نیست

یکتا امیری: این قهرمان پارالمپیکی درمورد این همایش می‌گوید:اعطای چنین نشان هایی از سوی گروهی از نخبگان ورزشی انگیزه وقدرت بسیار زیادی به ورزشکاران می‌دهد. حتی با کنارگذاشتن جنبه های مادی ،اینکه وقتی اختصاص داده شده و اهمیت داده شده به انتخاب ورزشکار، بسیار حرف ها برای گفتن دارد.با هم صحبت های این ورزشکار کم بینا را مرور می کنیم

*فکر می‌کنید چرا شما از سوی نخبگان ورزش،بیشترین رای را کسب کردید؟

-نشان کاوه نمادی از رشادت ها و جنگندگی ها و فداکردن همه چیز برای یک هدف است. درست مثل یک ورزشکار حرفه ای که همه چیز خود را برای رسیدن به هدف و بالابردن پرچم فدا می‌کند.همه در یک زمینه و برای پرافتخار کردن کشورمان می‌جنگیم. و خب دلیل انتخابم برای این نشان به احتمال زیاد به دست آوردن ۴ طلا درچهارمین دوره بازی های پاراآسیایی و بالا آوردن رنکینگ ایران از مقام سوم به دوم می‌باشد. خود نخبگان ورزشی هم متقاعبا درک می‌کنند چه سختی هایی در این راه متحمل شده‌ایم.

*از پاداش هایی که بعد از پارالمپیک به شما وعده دادند،چه خبر؟

- همه پاداش ها دریافت شده همانطور که وعده داده شده بود.

*اوضاع ورزش بانوان در استان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

با توجه به اینکه ملی پوشان و مقام آوران زیادی در خراسان داریم به طور کل رسیدگی خوب است ولی پاداش های اداره کل ما نسبت به استان های دیگر که مانند خود خراسان رضوی هستند،بسیار پایین تر است . جایزه های اداره کل استانداری های دیگربرای فقط یک مدال تیمی، ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون تومان است،.درصورتیکه جایزه بنده برای ۴ مدال طلا ۷۰ میلیون تومان بوده است! این موضوع برایم عجیب و غریب بود. جناب مدیر کل حمایت معنوی خیلی خوبی از من دارند و امید و انگیزه به من می‌دهند ولی بحث مادی خیلی موضوع مهمی است.با توجه به اینکه وقتی ورزشکاری مدال بدست می آورد بخصوص مدال طلا ، سرانه بودجه آنها نیز افزایش می یابد و نگاه ویژه ی وزارت به سمت آنهاست. در استان خراسان بخصوص در بخش نابینایان رسیدگی ها بسیار کم است و دوستان من برای شغل و هنری که خودشان دارند و یا تدریسی که می‌کنند،بسیار سختی می‌کشند و با چالش های فراوانی روبرو هستند. با اینکه ما داریم برای این شهر خدمت میکنیم وشهرداری باید دنبال ما باشد، هیچ جایی به ما نداده اند! هرچقدر تلاش می‌کنیم و مدرک می‌بریم برای شهرداری تمامی پاسخ ها به ما منفی است. تعداد زیادی از بانوان نابینا استان از بی درآمدی رنج می‌برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.